کلاه‌برداری-یک-افسر-امریکایی-از-شهروندان-افغانستان 

یک افسر نیروی ذخیره دریایی امریکا به رشوت‌خواری و کلاه‌برداری در زمینه صدور ویزا برای شهروندان افغانستان، متهم شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت عدلیه امریکا اعلام کرده که شخص متهم یک مرد ۵۳ ساله به نام جرومی پیتمن بوده و اکنون در ناپل ایتالیا خدمت می‌کند.

براساس اسناد دادگاه، پیتمن برای تهیه پیش‌نویس، ارسال، یا راست‌آزمایی نادرست توصیه‌نامه‌های نادرست برای شهروندان افغانستان که به وزارت امور خارجه برای درخواست‌ ویزای ویژه (SIV) فرستاده بودند، رشوت گرفته است.

ویزای مهاجرتی ویژه سالانه به شمار محدودی از شهروندان افغانستان که به عنوان مترجم برای نیروهای امریکایی کار کرده بودند، صادر می‌شد.

ادعا شده است که پیتمن بیش از ۲۰ نامه جعلی را به عنوان ناظر متقاضیان که با ارتش امریکا و ناتو کار می‌کردند، امضا کرده است.

وزارت عدلیه امریکا گفته است از موارد اتهامی پیتمن این است که گفته می‌شود او در ازای این کار هزاران دالر رشوت دریافت کرده است.

او به دریافت رشوت و هم‌چنان تبانی برای کلاه‌برداری در صدور ویزا متهم شده و گفته شده است که تهدید علیه امنیت ملی امریکا را نادیده گرفته است. اگر این دو اتهام ثابت شود، او با ۲۰ سال زندان مواجه خواهد بود.

قرار است که این موضوع از سوی سیگار، بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان، دفتر جرایم اقتصادی سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی و دفتر عملیات فراملی سرویس تحقیقات جنایی دفاعی امریکا بررسی شود.

کلاه‌برداری یک افسر امریکایی از شهروندان افغانستان 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد